Duurzaam Repareren sluit naadloos aan bij “meer met minder”-strategie van Henkel
Duurzaamheid zit bij Henkel stevig verankerd in de waarden. Het aansluiten op de initiatieven van de stichting Duurzaam Repareren is voor Henkel dan ook niet meer dan een logische stap in de corporate strategy.
Henkel streeft naar nieuwe oplossingen voor duurzame ontwikkeling, terwijl men op maatschappelijk verantwoorde wijze het succes verder blijft uitbouwen. Deze ambitie wordt weerspiegeld in alle activiteiten van de onderneming - door de hele waardeketen heen. Op basis van deze ambitie heeft men de duurzaamheidsstrategie voor 2030 ontwikkeld: de efficiency in de komende 20 jaar verdrievoudigen. Of met andere woorden 3 keer meer output realiseren met dezelfde middelen.
Gezien de toenemende vraag naar beperkte natuurlijke hulpbronnen moeten we blijven verbeteren. In de toekomst ligt onze focus op het nog intensiever betrekken van onze medewerkers bij onze duurzame activiteiten, het versterken van onze samenwerking met onze partners door de hele waardeketen heen en op het verder verbeteren van onze evaluatie, sturings- en communicatiemiddelen. Een initiatief als Duurzaam Repareren past perfect in deze strategie, aldus Ron Rouschen van Henkel.
De afgelopen periode zijn geselecteerde Loctite en Teroson producten van Henkel voor de autobranche door de stichting onder de loep genomen, met positief resultaat. Voor Henkel een nuttige exercitie om de voorsprong op gebied van duurzaamheid te bepalen. De stichting heeft haar beeld kunnen verscherpen van duurzame middelen en producten die in de markt beschikbaar zijn.