Dometic WAECO AirCon Service start samenwerking met KwikFit
WAECO AirCon Service van Dometic Benelux B.V. gaat vanaf medio april de airco servicestations van alle 180 Nederlandse vestigingen van autoservice-keten KwikFit onderhouden, repareren en waar nodig vervangen. Daarvoor zijn Dometic Benelux B.V. en KwikFit een partnerschap aangegaan.
WAECO AirCon Service biedt het KwikFit-netwerk volgens Dometic Benelux B.V. Aftersales Directeur Toon Snoeren specialisme en kennis. “We hebben 40 jaar ervaring met de ontwikkeling, service en reparatie van automotive airconditioningsystemen en daaraan gerelateerde gereedschappen zoals aircoservice apparatuur. We zetten deze ervaring samen met onze ervaren servicedienst in om de KwikFit-werkplaatsen maximaal te ondersteunen om de serviceapparatuur in optimale conditie te houden en bij te dragen aan een beter werkplaatsrendement en tevreden KwikFit-klanten.”
Trainingscentrum voor 100 procent klanttevredenheid
KwikFit streeft naar 100 procent klanttevredenheid en beoordeelt haar service iedere dag. “Dometic WAECO is zich daarvan bewust”, zegt Snoeren. “Daarom hebben wij het trainingscentrum in Harderwijk al uitgerust met een aantal WAECO airconditioning servicestations om de KwikFit monteurs optimaal op te kunnen leiden.”
“Werkplaatsen verdienen hun geld met aircoservice vooral in de zomer. In deze periode is het aantal servicedoorgangen het grootst”, vervolgt Snoeren. “Als een servicestation op dat moment een storing krijgt, is dat meestal een groot probleem. In het verleden werd onze helpdesk dan platgebeld met het verzoek om onderhoud of reparatie.”
Snoeren: “Als servicedienst kom je dan altijd te laat, want het apparaat moest gisteren gerepareerd worden. Op dat moment heb je als serviceprovider onvoldoende mensen om alle klanten tegelijk van dienst te zijn. En vaak zijn de onderhouds- of reparatiekosten voor de garagist in deze gevallen altijd hoger dan de kosten van reguliere service.”
Servicecontract met verlengde garantie
Om problemen aan aircoservice apparatuur te voorkomen, biedt Dometic Benelux B.V. servicecontracten met eventueel verlengde garantie. “Eén keer per jaar service kost 258 euro exclusief BTW”, vervolgt Snoeren. Daarvoor komt onze servicedienst bij de klant voorrijden en zijn alle benodigde onderhoudsartikelen inbegrepen. Dit is een schijntje in vergelijking met het rendementsverlies als een unit kapot gaat en pas na een paar dagen weer operationeel is.”
Statistieken tonen volgens Snoeren drie duidelijke voordelen: 1; de druk op onze telefonische helpdesk is significant gedaald en 2; onze servicedienst kan ingepland worden voor de periodieke controle. Ook al wordt het onderhoud niet altijd exact op de gestelde datum uitgevoerd, het apparaat blijft gewoon functioneren. Het derde belangrijke voordeel is dat het autobedrijf de machine gedurende het hele hoogseizoen optimaal kan benutten en er geld mee kan verdienen.”
Het WAECO AirCon Service netwerk van Dometic Benelux B.V. is regionaal vertegenwoordigd. “We werken naast onze eigen servicedienst ook samen met onze zeer ervaren airco equipment partners A.T.G. en Cooldrive”, aldus Snoeren.
Op foto Dometic KwikFit Academy: Dennis Kock (KwikFit) en Steven Witte (Dometic)
Dometic: Alleen een specialist kan de beste zijn